Rowery
Full 120/120 i do tego 29er, znaczy sie przedstawiciel Trail/AM cenionej za wielką wodą marki Turner i to w osobie samego Sultana. Czego można się spodziewać po takiej maszynie? Swego rodzaju turystycznej uniwersalności sprowadzającej się do jazdy po wszystkim i w każdym kierunku. Czy teoria pokryła się z praktyką? Niezupełnie...
Mateusz Nabiałczyk
Od zawsze Czesi byli o krok przed nami, jeśli chodzi o wielkie koło. Nim rodzime manufaktury wypuściły pierwsze 29ery, nasi sąsiedzi mieli już niezły dylemat, którego producenta wybrać. Teraz wszystko teoretycznie się wyrównało...teoretycznie, bo my mamy kilka podstawowych ninerów, a Author bawi się już w zaawansowany karbon.
W życiu każdego kowboja kiedyś nadchodzi TEN czas. Czas, kiedy narowistość rumaka odzywa się w krzyżu, spontaniczności ubywa, a i refleks nie taki, jak przed laty. To właśnie wtedy czas na zmiany, o których dotychczas rozmyślaliśmy jedynie w kategorii żartu, a już dziś nabierają realnego wymiaru. Trzeba zmienić rumaka. I to najlepiej na dostojnego, budzącego respekt i lekko stąpającego po ziemi...FSRa
Tadeusz Pietrzak
Czytaj więcej: Test roweru Specialized Stumpjumper FSR Comp 29
Orbea Alma 29 S Team - rower w cenie samochodu. Hiszpańska Orbea tym mocnym akcentem postanowiła uderzyć w najdroższy segment rynku. Postanowiliśmy sprawdzić, ile ognistego temperamentu zaklęto w charakterystycznej karbonowej ramie i czy warto stać się właścicielem flagowego bolidu Orbei. "Taniec" z Almą był ostry i pełen namiętności.
Piotr Makowski
Czytaj więcej: Test Orbea Alma 29 S Team - Gorące flamenco z hiszpańską dziewczyną
Przodownicy jazdy na kołach wielkiego formatu wiedzą jak wiele problemów może nastręczyć zakup wymarzonego roweru w naszym kraju. Nie dość, że asortyment ubogi, nawet w sklepach w stolicy, to w dodatku ceny wydają się klasyfikować użytkowników rowerów 29er w kategorii efekciarzy. My natomiast wiemy, że 29er to „przewaga dzięki technologii”. Ponadto, kupując gotowy rower zawsze będziemy musieli iść na kompromis i przekonywać się do tych elementów, które niekoniecznie są według nas optymalnym zestawem. Mając na uwadze powyższe, zdecydowałem się złożyć swój własny model śrubka po śrubce, nie godząc się na żadne kompromisy...
Paweł Alexander
W bieżącej kolekcji Specialized mamy 13 modeli rowerów na wielkim kole, w tym, aż 9 z pełnym zawieszeniem. To imponujące w porównaniu z innymi producentami. Po testach sztywnego Stumpjampera i bujanego Cambera nadszedł czas na obiekt westchnień i marzeń wielu miłośników XC, czyli bardziej ambitnego i „ściganckiego” w pełni amortyzowanego modelu Epic Comp 29er.
Ryszard Biniek
Przyszła pora na telesfora. Testowaliśmy już sztywnego Speca, najwyższy czas na w pełni bujanego konia. Jednak nie będzie to kosmiczny Epic…na tego musicie jeszcze poczekać. Za to dziś coś nieco mniej wyrafinowanego, choć nie mniej ciekawego - Specialized Camber FSR Elite 29
Piotr Makowski i Michał Śmieszek
Firmy Specialized nikomu przedstawiać nie trzeba, trudno też znaleźć kogoś, kto uważa, że produkty tej marki nie są najwyższych lotów. Niestety, jak to w życiu bywa, jak coś jest dobre, to i musi kosztować, czego najlepszym dowodem jest cena testowanego oto, jakby nie było, podstawowego Stumpiego. Czy warto wydać na niego dwie średnie krajowe? Zaraz się okaże!
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Test roweru Specialized Stumpjumper Comp 29 (update 03.05.2011)
Trafiła nam się niezła gratka. Dostaliśmy do testów nową maszynę ze stajni Scotta - Scott Scale Pro 29 z piękną karbonowa ramą. Czasu nie mieliśmy zbyt wiele. Zdążyliśmy 29kę przetestować jednak bardzo gruntownie. Pokonała z nami trasę maratonu zimowego Northtec MTB, została sprawdzona w trudniejszym technicznie terenie, miała też okazję podjeżdżać pod górkę. Udało nam się nawet zrobić na niej pierwsze, wielogodzinne wiosenne treningi. Jaki jest werdykt? Czy karbonowa 29ka jest godna zainteresowania?
Piotr Makowski i Przemysław Kiesio
Czytaj więcej: Test roweru Scott Scale Pro 29 - zwarta sztuka
Jeden z pierwszych polskich wielkokołowych rowerów zbudowała firma Kross z Przasnysza, dostrzegając lukę, jaka istnieje na naszym rynku. Do sprawy podeszli profesjonalnie, jednak nie bez drobnych niedociągnięć. Big Wheel, bo o nim mowa, to rower rzucający się w oczy i troszkę enigmatyczny. Przez ponad 2 tygodnie testów poznałem go na wskroś. Jakie były spostrzeżenia, przeczytajcie poniżej…
Bartosz Niezgoda
Marka Superior jest w Polsce stosunkowo dobrze znana. Z pierwszymi rowerami zetknąłem się już pod koniec ubiegłego wieku ale wtedy firma dopiero rozwijała się i oferowała rowery głównie klasy podstawowej i średniej”.
Michał Śmieszek i Jacek Żukowski