spark2

Jeszcze wczoraj zachwycałem się niesamowicie lekkim Pronghornem PR6, który za sprawą swojej niskiej masy może dobrać się do tyłków maszynom pokroju Epica, czy Jeta 9, a tymczasem Scott chwali się leciutkim fullem 100mm, który już za kilka miesięcy trafi do sklepów, również i tych w Polsce

Mateusz Nabiałczyk

To, że powstanie Spark 29er wiadome było nie od dziś. Zdaje się, że nawet nasza Złota Maja podczas rozmowy o ewentualnej przesiadce na 29" wspominała, że przed tym sezonem będzie testować fulla i sztywniaka na dużej kiszce.

 

Ostatnie obrazki dowodzą, że projekt już stoi na kołach i przyciąga liczne spojrzenia. Nie dziwota, skoro jest to iście wyścigowa maszyna, która przy okazji zapewnia komfort, jaki daje 100mm zawiechy. Rama technologicznie bazuje na karbonowym Scale'u,  dlatego też mamy tu wszystkie przymioty tegoż sztywniaka typu mocowanie tylnego hamulca PM, stożkowa główka, mufa BB92 itp. Również niska masa jest charakterystyczną cechą najnowszego Scotta. Czy 1890gram dla kompletnej ramy z damperem to dużo? Ekhm...nie jeden posiadacz 29era HT życzyłby sobie śmigać na takim piórku.

sparkspark1

Jakby tego mało tylne widły posiadają możliwość współpracy ze zwykłą oraz powiększoną do 12mm osią piasty.  Łożyska wyrzucono na zewnątrz, co pozytywnie wpłynęło na sztywność boczną zawiechy.

Cały rower w topowej odmianie Team waży poniżej 10kg, ale maniacy wagi będą w stanie zejść nawet do 8,xx kg, co prawda nie będzie ich wielu, ale czy ktoś nie chciałby być na ich miejscu? Nie wiem jak wy, ale ja chyba już zaczynam odkładać talarki do skarpety...która coś czuję, że będzie na duuużą stopę :-)

16254